söndag 17 februari 2008

Ett rum klart

Så här har hjärtat mitt möblerat upp hennes rum, de äggskalsvita väggarna tillåter fler färger och stilar, så just nu provar hon turkost och rosa. Visst dyker det upp fler färger också men vitsen är nog att man kan prova sig fram till vad som passar just en själv, eller?

Järnsängen fick hon av mormor, jag har sytt "hjärtslaget" och hon har själv sytt upp gardinerna.




Bakom kaninen kan man skymta anslagstavlan i ljusturkost blommönster, med spets och sötvattenspärlor.


Lägger in en gör anslagstavlan så här beskrivning, inom kort.





Den här kaninen sydde jag när jag fick hem en rolig pysselbok, Tildas sommarhage, tove Finnanger.
Överraskning...

Nu är det så att min lilla flicka tycker att måla om möbler är jättekul. När jag och maken tog några frilufsdagar för att åka skoter och fiska något, tog hon vara på tillfället och målade om soffan i hallen. Den förut ådringsmålade blå soffan blev vintervit, nu väntar nytt överdrag på sofflocket så är förvandlingen komplett.
Före


Efter



Nu ska bara tyget bytas till något lämpligare, återkommer senare med nya bilder.

Hjärteduken som jag gjorde för några år sedan.

1 kommentar:

Quiltemarerittet sa...

Yes,den blev urläcker när den blev nymålat!
Och vilken fin hjärtduk.

Your Birthdate: June 13
You're dominant and powerful. You always need to be in charge.
While others respect your competence, you can be a bit of a dictator.
Hard working and serious, you never let yourself down.
You are exact and accurate - and you expect others to be the same way.

Your strength: You always get the job done

Your weakness: You're a perfectionist to a fault

Your power color: Gray

Your power symbol: Checkmark

Your power month: April