lördag 19 april 2008

Drömmar om sommaren

Växthus, sommar och uteplatsen.
Pelargonerna som frösåddes i februari har tagit sig bra och nu längtar de till växthuset. Problemet med det är snön och kylan.
Mitt växthus ligger under massor med snö, även om solen steker på som aldrig förr, och temperaturen stiger så har snösmältningen inte riktigt kommit igång. Kanske till midsommar att det har tinat fram igen.

Vad drömmer jag om då? Jo vi har en hammock som är ny och fin, i brun nyans. Den kan jag ta och montera upp innomhus någonstans intill ett varmt element. Kanske den går att måla om i någon ljus färg, några omklädda dynor i tja, rosa kanske med blommor och blader på kuddarna och vips så har jag en egen trädgårds hörna i vinterrusket. Fram med värsta fruktdrinken och ett korsord.

Ja drömma går bra men sen, alla element är redan upptagna av allt annat som fryser. En Brage till exempel.

Nej nu ska jag fixa till lite här och är, sen ska jag uppvakta min lillebror på födelsedagen.

Grattis brosan.

Inga kommentarer:

Your Birthdate: June 13
You're dominant and powerful. You always need to be in charge.
While others respect your competence, you can be a bit of a dictator.
Hard working and serious, you never let yourself down.
You are exact and accurate - and you expect others to be the same way.

Your strength: You always get the job done

Your weakness: You're a perfectionist to a fault

Your power color: Gray

Your power symbol: Checkmark

Your power month: April