tisdag 29 april 2008

Snösmältningen är igång

Mina plantor längtar ut i solen, så här bra har de vuxit under vintern. Jag vill kalla all tid fram till nu vinter. Vi har haft mörker, (måttlig) kyla, molnigt och snöstorm varje dag tills för tre veckor sedan. Men ingen snösmältning har inträffat förrän igår. Då kom den riktiga värmen ca +13 grader i skuggan och flera solstrålar under dagen. Snön har rasat från taken så vi har fått skotta gångar fram till ytterdörren. Min mamma ser inte ut från sitt sovrumsfönster, snön från taket har byggt upp en mysig vall.


Ni som har följt med mig i snöskottning och snödjup kommer nog ihåg växt huset i mitten av mars och sedan hur snön hade börjat att ge med sig i mitten av april.

Nu kan jag äntligen konstatera!

Växthuset har tinat fram och jag jublar, nu kan jag äntligen kolla in hur huset har klarat snötyngden. Maken har försökt att skotta av taket någon gång men det har varit stört omöjligt att komma nära.
Jag ser att jag måste köpa några nya skivor att lappa ihop växthuset med, men det har klarat sig oförskämt bra ändå med tanke på all snö.


Pyssel!
De här gosiga lavendelpåsarna har jag pysslat med på senaste tiden, jag har strykt på en bild på vitt linne. Sedan har jag dekorerat med spetsar, pärlor och roliga sömmar.
Självklart testade jag att trycka ett motiv direkt på tyg också, jag är mer nöjd med den metoden så det blev en gosig kudde i bomull till soffan i hallen.

Jag har faktiskt fått sälja några linnepåsar fylld med härlig lavendel på tradera.
När jag syr så "blev" det hopsan "bara" tretton av samma sort. Jag klarar inte av att sy en.
Så Tradera tack för sammarbetet.

Inga kommentarer:

Your Birthdate: June 13
You're dominant and powerful. You always need to be in charge.
While others respect your competence, you can be a bit of a dictator.
Hard working and serious, you never let yourself down.
You are exact and accurate - and you expect others to be the same way.

Your strength: You always get the job done

Your weakness: You're a perfectionist to a fault

Your power color: Gray

Your power symbol: Checkmark

Your power month: April