lördag 31 maj 2008

Sommaren är här?

Den ensamma maskrosen kämpar sig fram mellan husväggen och vår infart. Ska man njuta av blommor och grönska så finns det hos mig inomhus än så länge.

Jag brukar ibland reflektera på talesättet "mellan hägg och syren", allvarligt vad kan hända där emellan.

Se på mina exemplar av hägg och syren, de har kommit nästan lika långt i utvecklingen. Så åter till frågan!

Vad hinner hända mellan hägg och syren?

Ja det är både hägg och syren på min bild.


Växthus.

Ja snart så.

Vill bara säga stort tack till min mamma som har fixat fram en fin bollpil, den ska planteras i helgen med mycket kärlek och omsorg.
Kanske kan den bli så här vacker någon gång.

1 kommentar:

Gårdsromantik sa...

En sådan där bollpil satte vi förförra året - hoppas den växer fort så vi sliååer se grannens antlantångarunderdel.

I vårt växthus växer det mest ogräs - det blir nästa projekt.

Måntro om man törs visa före bild.

Kram Maud

Your Birthdate: June 13
You're dominant and powerful. You always need to be in charge.
While others respect your competence, you can be a bit of a dictator.
Hard working and serious, you never let yourself down.
You are exact and accurate - and you expect others to be the same way.

Your strength: You always get the job done

Your weakness: You're a perfectionist to a fault

Your power color: Gray

Your power symbol: Checkmark

Your power month: April