fredag 13 juni 2008

Fredag den 13;e

Rosor från maken, puss på dig.
Min födelsedag, hipp hipp hurra.
Än en gång har jag lyckats med konsten att fylla år fredagen den trettonde, sjunde gången faktiskt. Olycksdag, njä inte för mig. De bästa lyckönskningarna får jag idag, kan inte klaga.
Det har varit en turbulent vecka, så lite tårta och presenter kan nog lugna ner tempot något.
Min kära syster har sytt en underbar "måttbands kråka" till min födelsedag, den anlände med posten igår inslaget i mysigt sommar papper. Hur visste hon att jag hade önskat mig ett måttband i förklädnad? Tack syrran.
Det måste vara den berömda syskonradarn, du vet när vi till och med på distans kan förnimma att vi tänker på varandra.
Vi har en egenhet att prata med varandra i telefon och bläddra i samma avis eller kolla in något på nätet som för dagen är intressant. Hemma klassas vi som galna, men samtidigt är dom så van vid våra konstiga samtal.

3 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Grattis på födelsedagen - kul att det blivit en turdag för dig!

Kråkan var så charmig.

Kram Maud

Marita sa...

Grattis vännen! Det är väl 25 du fyller?! Hipp hipp hurra för norra Sveriges kreativaste kvinna:-)! Kram på dej och ha en härlig födelsedag!
Marita

Unknown sa...

Grattis på födelsedagen tjejen :) Ryktet har gått att du fyller år och jag ville vara med och gratta dig på din dag!
Kram Vero

Your Birthdate: June 13
You're dominant and powerful. You always need to be in charge.
While others respect your competence, you can be a bit of a dictator.
Hard working and serious, you never let yourself down.
You are exact and accurate - and you expect others to be the same way.

Your strength: You always get the job done

Your weakness: You're a perfectionist to a fault

Your power color: Gray

Your power symbol: Checkmark

Your power month: April