lördag 27 mars 2010

Du har väl ställt fram klockan?

Jag sitter här och äter lite morgonfil medans "hundringen" följer minsta tugga, det är aldrig ensamt med husdjur.

Jag får vakta skålen mer noggrant än de, för jag vill faktiskt ha frukost jag med.

Pojkarna utförde en liten morgonritual riktigt tidigt, tidigare än vanligt, går dom igång med ljuset?

Huu, vill inte tänka på vad som kommer i morgonbitti, när vi har ställt fram klockan. Måste jag stiga upp kl 5.00 då eller??

Kul blir det när husse kommer hem, då får han ta dom tidiga passen, jag är faktiskt lite krasslig fortfarande, faktiskt.... Förresten så älskar pojkarna husse mycket mera!!



Snart ska vi fara till byn igen, där vi har vår stuga.






En liten timmring med en fantastisk altan. Det bästa med stugan faktiskt. Under vecka ska vi städa bort lite vinter lager av div. skräp och skrot. Sedan ska vi fixa veden och trixa lite med snöskotern. Stugan kan behöva lite upp snyggning innomhus, nu när våren är här, dammet synes ligga tjokt längs golvet. Vet inte hur det kommer sig. När fix och trix är färdigt så kan vi fira en mysig påsk tillsammans. Masor av skoterkörning och fiske. På kvällen ett välförtjänt bastubad, Jag har införskaffat en hink med dödahavs lera, för att skrubba av vinterskinnet. Kom ihåg vakna i tid, det är sommartider som gäller nu.


1 kommentar:

Ida sa...

Längtar till sommaren nu, såg dina fina fiskebilder från flotten på fejan. Mmmm sommar!!

Your Birthdate: June 13
You're dominant and powerful. You always need to be in charge.
While others respect your competence, you can be a bit of a dictator.
Hard working and serious, you never let yourself down.
You are exact and accurate - and you expect others to be the same way.

Your strength: You always get the job done

Your weakness: You're a perfectionist to a fault

Your power color: Gray

Your power symbol: Checkmark

Your power month: April