torsdag 25 mars 2010

Födelsedagspresenter

Det är vår och flera i min familj och nära släkt fyller år den här tiden.

Presenter, presenter vad man ska man hitta på.

Det är inte svårt om man känner sin familj väl,

men jag vill ändå att hela hjärtat ska vara med.

Ett våffeljärn passar jättefint till "våffeldagen" speciellt som den lokala ICA handlaren har våffeljärnet EXIDO på extrapris.

Fler presenttips!




Ett hett tips till någon som har kalla fötter. Cozy Boots från Bluebox mjuka ulliga och gulliga. Jag fick ett par i julklapp av min dotter för några år sedan, och bättre sätt att värma kalla fossingar känner inte jag till. Tofflorna som är fyllda med linfrö och lavendel värms upp i mikron under 1,5 minut. Sedan värmer sockan dina fötter hela natten, perfekt om man inte kan somna av kalla fötter. Mitt par har räddat många kalla fötter. Nu är det dags för mig att ge bort ett par till någon när och kär, med kalla fötter. Säger inte till vem.

Brodern min fyller snart år igen, som alltid på våren i fjol fick han ett eget hus.....


I allafall något som kan bli en gosig filt, med egna hus på. Det började med några bytesblock och en utmaning och så här blev resultatet. Mönstret kommer från Bonnie Hunter och mönstret heter Happy Scrappy Houses . På hennes sida finns det massor av gratis mönster för oss som har samlat på oss massor med överblivna tygbitar, eller scraps som det också kallas. Kika in hos Quiltville och njut av allt kul.



Ska jag ge bort något som jag gjort själv kanske det blir ett armband i tenntråd, som det här i vitt lammnappa med flera flätor.

Inga kommentarer:

Your Birthdate: June 13
You're dominant and powerful. You always need to be in charge.
While others respect your competence, you can be a bit of a dictator.
Hard working and serious, you never let yourself down.
You are exact and accurate - and you expect others to be the same way.

Your strength: You always get the job done

Your weakness: You're a perfectionist to a fault

Your power color: Gray

Your power symbol: Checkmark

Your power month: April