måndag 30 augusti 2010

Ny förklädnad


Den toktråkiga furusoffan i stugan har fått ny kostym. Från ett nästan illamående rött stormönstrat tyg till detta smårutiga bommullstyg, visst är den söt. Kan hända att jag tar och målar om hela stommen i vitt, det kan bli nästan tjusigt. Jag håller på med ett förskönings projekt till, en söt väggbonad med söta segelbåtar på med tillhörande kuddar. Nu när tanken kom till mig och jag tittar på den här bilden så se jag hur fint det skulle bli med vitlaserad soffa och bord. Det blir veckans måste. Jag återkommer med mer detaljer om förvandlingen, tråk furu blir till, skönt lantliv.

1 kommentar:

Carola sa...

Vilken härlig miljö, och du har rätt, det blå smårutiga är så lantligt och fint. Och jag äääääälskar timmerväggar.

Your Birthdate: June 13
You're dominant and powerful. You always need to be in charge.
While others respect your competence, you can be a bit of a dictator.
Hard working and serious, you never let yourself down.
You are exact and accurate - and you expect others to be the same way.

Your strength: You always get the job done

Your weakness: You're a perfectionist to a fault

Your power color: Gray

Your power symbol: Checkmark

Your power month: April