onsdag 20 februari 2008

Hårdkokta ägg och frösådd

I tisdags hade vi symöte som vanligt här i byn, och då ska man arbeta med någonting en stund medan man pladdrar på om världsliga ting. Påsken är något tidig i år och min mamma tyckte att dessa roliga underl"ägg" (från Fat Quarter nr1) skulle passa hos henne. Snäll dotter som jag är så plockade jag ihop material till fyra stycken ägg, och påbörjade dessa under tisdagen. Idag har jag färdigställt allihop, och ska nog packa in dom i ett påskägg till skärtorsdag för mamsen.


Påskägg til min mamma.



Frösådden är igång, trots en meters snötäcke och några minusgrader ute så måste trädgården skötas om. Jag har startat med pelargon frön som har blötlagts ett dygn innan jag planterade dom. Samtidigt så har jag blött och nött på passionsblommans frön, planterat och värmebehandlat. Blommor som skall drivas upp till min dotter. Hon blev förälskad i den lustiga blomman vid ett besök i Barcelona för några år sedan.

"Black Velvet rose"

Så här bra har de kommit igång mina "blueberry ripple", "venus" och"black velvet rose" frön. På endast ett dygn i jorden så frodas de redan.

"Venus" "Blueberry ripple"


Inga kommentarer:

Your Birthdate: June 13
You're dominant and powerful. You always need to be in charge.
While others respect your competence, you can be a bit of a dictator.
Hard working and serious, you never let yourself down.
You are exact and accurate - and you expect others to be the same way.

Your strength: You always get the job done

Your weakness: You're a perfectionist to a fault

Your power color: Gray

Your power symbol: Checkmark

Your power month: April