fredag 22 februari 2008

Klipp och klistra, eller scrapbooking som en del säger

Vissa dagar känner jag bara för att nu ska det rensas i fotografierna. Några kort finns redan i album men massor ligger fortfarande i garderoben, gömda och glömda.
Det är dags för de glömda att få sin plats i solen. När jag letar igenom högarna efter något tema eller en speciell bild som kan passa till scrapbooking så kommer jag oftast på flera sidospår. Det finns så många roliga, tragiska helt minnesvärda bilder. Alla borde få komma ut ur lådorna.
Minialbum är lösningen, vik ihop några ark kartong och bind ihop ryggen t.ex. på symaskinen, lätt som en plätt och det blir hur läckert som helst.




När jag har letat efter kort planerat någon layout så blir huvudet tungt. då är det dags att fixa till några födelsedagskort. Här har jag och min mamma roat oss litegrann.





Ett underbart blomkort i lila som mamma gjorde. Jag fixade till ringblommorna och damväskan.



Visst är den urläcker ?

4 kommentarer:

Quiltemarerittet sa...

Ja,den är helskön!Är den i papper?Rosa och brunt som är så snyggt tillsammans.

karrakolan sa...

Ja den är i papper.

Marita sa...

Vill ha! Vad har du använt för papper? Hur läckert som helst!
Kram på dej/Marita

karrakolan sa...

Jag har använt American craft, ala mode och Basic grey Blush. till handtag har jag använt en halslänk med rosa stenar.

Your Birthdate: June 13
You're dominant and powerful. You always need to be in charge.
While others respect your competence, you can be a bit of a dictator.
Hard working and serious, you never let yourself down.
You are exact and accurate - and you expect others to be the same way.

Your strength: You always get the job done

Your weakness: You're a perfectionist to a fault

Your power color: Gray

Your power symbol: Checkmark

Your power month: April