lördag 23 februari 2008

UFON

Jag har gjort färdigt två ufon idag, dessa har legat i flera år , bara plockats om hit och dit. Något blev fel när jag startade projekten och nu så har jag ändrat något i designen för att klara av att göra de färdiga.


Min gulliga hund Brage har fått en aldeles egen kudde med "Brage" applicerat på

Den är sydd i vadmal och jag har laggt i en vit passpoal av renskinn.


Den här kudden var ett experiment för att se om jag kunde göra olika mönster med hjälp av flätning. Jag har använt vliseofix på baksidan av tygerna och sedan har jag klippt isär tygbitarna på ett förutbestämt sätt. Sedan var det bara att pussla ihop , fixera och sicksacka flätmönstret. Något klurigt ioch med den lilla knorren. jag är inte helt nöjd med resultatet och därför fick det bli till en kudde.

Ett försök att sy ihop en pinwhel efter Maxine Rosenthals bok "one block wonders". Toppen har jag sytt ihop, men quiltningen blev helt galen, nu sprättar jag. Suck, vintermörkret har ställt till det med tidsplaneringen.

Your Birthdate: June 13
You're dominant and powerful. You always need to be in charge.
While others respect your competence, you can be a bit of a dictator.
Hard working and serious, you never let yourself down.
You are exact and accurate - and you expect others to be the same way.

Your strength: You always get the job done

Your weakness: You're a perfectionist to a fault

Your power color: Gray

Your power symbol: Checkmark

Your power month: April