torsdag 6 mars 2008

Önskedrömmen

Sett på nätet

Den här cirkelquilten har Louisa Smith använt strata och mallar för att få färgskiftningarna, det kliar i fingrarna. Kolla in hennes sida quiltescapes.

Matlådor
Sy drömmar kan man ha men verkligheten kallar, matlådor i massor minst 100st, fixa, koka och packa.

Ja det har jag gjort de senaste dagarna det blev 17 olika maträtter.
Lasagne, makaronilåda, olika grytor, kyckling, pannkaka ja allt.
Men nu ligger dom där, jag behöver nog inte laga till fler lådor före påsk i alla fall. Nu ska jag sätta igång med att skära ned en renstek och några sidor som ska saltas och rökas. En del blir till torrkött och något till suovas, mums.

Sedan drar jag iväg till kusten för lite pyssel och relax.

1 kommentar:

Unknown sa...

Det är noterat! Kul! Jag ska kolla adressen med Marita

Tack för senast förresten :) Det måste vi göra om.


Vilka räckra rätter du bjuder på här hos dig. Jag blir rent av lite hungrig. Hälsa tillbaka till Brage! ;) Godingen!

Kram Vero

Your Birthdate: June 13
You're dominant and powerful. You always need to be in charge.
While others respect your competence, you can be a bit of a dictator.
Hard working and serious, you never let yourself down.
You are exact and accurate - and you expect others to be the same way.

Your strength: You always get the job done

Your weakness: You're a perfectionist to a fault

Your power color: Gray

Your power symbol: Checkmark

Your power month: April