tisdag 4 mars 2008

Svärmors sminkbord


Jag har tiggt till mig detta mysiga 50-tals sminkbord i teak från min svärmor. Hon fick det som 13 åring i present av sin familj. Jag lovar att det är väl använt. Teaken var något rosslig och hade tappat lystern, men med en våtslipduk och riklig mängd teakolja så glänser den på nytt. Bara efterpolera med en strumpbyxa, så att slipdammet putsas bort. Spegelglaset är lite fuktskadat men det får gå med charmen. Nästa plan är att jag ska utrusta bordet med en lampa och pall i samma stil. Pallen har jag men den måste renoveras något, jag ska fixa några nya bultar eller så, samt klä den i svart skinn. Lampan ska bli en spännande jakt tänkte jag.
Jag ska ta bussen till Piteå på torsdag och våldgästa en kamrat. Då får vi nog passa på att dra runt på lite shopping. Något ska nog stan ha att erbjuda.

2 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så kul..du är så välkommen såå!!

Så härligt smink bord..kan tro hon blir glad för et!!

~~~~~~***~~~~~~~~
En solig, vårig hälsning från
♥Mamma Millan♥
~~~`*♥*´~~~

Karin i Villa Grå sa...

Vad roligt att hitta till en ny blogg!

Du och jag ser ut att ha radikalt olika smak, därför är det desto roligare att spana in dina bilder så att jag inte snöar in på det vita fullständigt :-)

Ha det så bra!

Kram, Karin

Your Birthdate: June 13
You're dominant and powerful. You always need to be in charge.
While others respect your competence, you can be a bit of a dictator.
Hard working and serious, you never let yourself down.
You are exact and accurate - and you expect others to be the same way.

Your strength: You always get the job done

Your weakness: You're a perfectionist to a fault

Your power color: Gray

Your power symbol: Checkmark

Your power month: April