måndag 17 mars 2008

Shoppingväskor

Kaffeväska

Mamma och jag bestämde oss för lite pyssel idag. Det här är resultatet. Mönstret har vi gjort själv, därför att vi tyckte att den storleken passade oss.
Väskorna är ordentligt quiltade och vi har sytt en fin ficka utanpå för brev och sånt som ska vara lätt att komma åt.
På mammas bruna väska har hon sytt fast handtag i renskinn, jag tyckte att det skulle bli snyggast så.
Tyget med kaffemotiv har jag haft länge men sparat till något fint.
Jag tycker väskorna blev mycket fina, eller hur?
UFO syning
den här påsen och en likadan till har jag färdigställt från bitar till ett barntäcke som blev något urväxt.
Påsen

1 kommentar:

Sigrun sa...

Kjempeflotte vesker du har sydd.

Your Birthdate: June 13
You're dominant and powerful. You always need to be in charge.
While others respect your competence, you can be a bit of a dictator.
Hard working and serious, you never let yourself down.
You are exact and accurate - and you expect others to be the same way.

Your strength: You always get the job done

Your weakness: You're a perfectionist to a fault

Your power color: Gray

Your power symbol: Checkmark

Your power month: April