onsdag 16 april 2008

Att koka soppa på en spik!

Häromdan när familjen hade väldigt bråttom före lunchtid, tog jag fram en egenskap som är otroligt praktisk. Jag kan nämligen koka soppa på en spik. Det är i alla fall vad min mamma kallar det. Hur som helst blev det inte soppa den här gången men jag tog vad som fanns närmast.
Här tänker jag dela med mig av mitt nya recept på en
snabb lunch wok
4 port.
10 min.
Tag 12 cm falukorv (250g) strimla den.
Värm upp 2 msk olja i en panna.
Fräs korven och häll över en halv påse med wokgrönsaker.
Skölj en burk borlottibönor ( Go- Green), häll dessa över woken och rör om.
Tillsätt en burk creme fraiche och en burk krossad annanas.
Låt woken puttra och rör ned 1 msk tomatpure för färgens skull.
Låt dig väl smaka, om du vill ha mer hetta i woken så tillsätt lite cayenne peppar.

Inga kommentarer:

Your Birthdate: June 13
You're dominant and powerful. You always need to be in charge.
While others respect your competence, you can be a bit of a dictator.
Hard working and serious, you never let yourself down.
You are exact and accurate - and you expect others to be the same way.

Your strength: You always get the job done

Your weakness: You're a perfectionist to a fault

Your power color: Gray

Your power symbol: Checkmark

Your power month: April