tisdag 15 april 2008

Hoyan i blom och pay it forward

Hoya i blom

Min underbara Hoya som jag glömt namnet på, är i full blom. Den doftar i hela huset, jag fick den av min mamma i somras. Den har stora hjärtformade blad vilka är lika ludna som på saint paulan, blommorna är centimeterstora iklasar och lätt rosa. Kan någon tipsa mig om namnet på min ljuvliga hoya så vore jag jätte glad.
Murgröna servis

I mitt vitrinskåp har jag också blomsterförvaring, den gröna kaffeservisen är från Hackefors, murgröna. Det är en servis som min mor och syster har samlat till min förmån. Jag har fått en del i sänder, tack snälla ni.

Ros kaffetservis

Den här kaffeservisen har jag samlat till min dotter, jag har köpt olika udda delar på loppis. Den är lika ljuvlig som hon, puss kissa.
Pay it forward
Pay it forward.
Jag fick ett paket igår från Norsidan ett så kallat pay it forward, med ett inehåll av
helmysiga scrapbooking prylar.
Tack vännen.
"Pay it forward" betyder, skicka vidare. Det går ut på att man skickar en present till tre personer som vill vara med.
Vill du delta och få ett eget paket så lämna en kommentar på min blogg
De tre första som skriver att de vill vara med, får ett paket med material att göra något "hemgjort" av. Sedan lägger dessa tre ut på sina bloggar för att sedan "skicka vidare" i sin tur. Välkommen att delta.

Inga kommentarer:

Your Birthdate: June 13
You're dominant and powerful. You always need to be in charge.
While others respect your competence, you can be a bit of a dictator.
Hard working and serious, you never let yourself down.
You are exact and accurate - and you expect others to be the same way.

Your strength: You always get the job done

Your weakness: You're a perfectionist to a fault

Your power color: Gray

Your power symbol: Checkmark

Your power month: April