torsdag 3 april 2008

Fiskelyckan

Jag nämde visst något om fisketävling, jo i lördags provade jag lyckan i Porsimästerskapet.
Vi var ett halvt dussin laddade kamrater som fiskat i dövattnet tidigare. Alltid med gott resultat, taktiken var uppgjord på förväg, svärfar hade stenkoll. Japp där borta vid den björken ett stenkast från det skoterspåret borras det först. Först på plats var svärfar som dirrigerade svärmora på näst bästa plats sen fick vi andra slåss om utrymmet. Jag som klurat ut svärfarsgubbens taktik, skickade vännen min med instruktioner om var mitt hål skulle borras. Där framför till vänster lite bakom, du vet!
Min hjärtevän är att lita på ska ni veta, jodå rätt på plats för att min taktikt skulle fungera.

Något förstapris blev det inte, men kolla in rödingarna. Den stora på ca 850 gram drog jag upp tre minuter efter start, wow sen blev jag på helspänn. Har det nappat i ett hål så sitter jag kvar. En kvart senare drogs nästa röding upp med lika lite besvär, nu började alla omkring att stirra lite stressat på mig för i mitt gäng var det endast jag som fångat något. Nu började jag tycka lite synd om storfiskarn, svärfar ni vet. Han som planerat den här dagen i en månad, stod där utan fisk. Mamma min som följt med på äventyret hade ett jättenapp men tappade fisken i hålet, sorry, endast fisk på land räknas. Tredje rödingen, den lilla, drog jag faktiskt i ett annat hål lite på sidan om mitt taktik läge.

Fiskelycka

Nu undrar ni väl vad jag hade som pirk och bete kanske? Jo men visst varför inte en blank same med mask.

Hur gick det för mina kamrater? Inte en enda liten abborre ens.

Inga kommentarer:

Your Birthdate: June 13
You're dominant and powerful. You always need to be in charge.
While others respect your competence, you can be a bit of a dictator.
Hard working and serious, you never let yourself down.
You are exact and accurate - and you expect others to be the same way.

Your strength: You always get the job done

Your weakness: You're a perfectionist to a fault

Your power color: Gray

Your power symbol: Checkmark

Your power month: April