onsdag 2 april 2008

Lunchpaj

Får jag bjuda på en smarrig paj till lunch kanske. Välj mellan skinka eller blåmögel.

Lunchpaj1

Hittade dessa happy scrappy hus block när jag stökade runt lite grann, de ska få bli ett roligt sängöverkast till stugan tror jag. Där behöver jag lite struktur. Till stugan tar jag oftast med mig det som blir över eller något som andra har skänkt. Resultatet blir att det mesta kolliderar med de andra sakerna och färgexplosionen är ett faktum. Nej nu ska ordning införas. Lika sängöverkast i sängarna som är i samma rum, nya mattor och gardiner, småsaker som hinkar och förvaring kan också kanske få en enhetlig färgskala.
Happy scrappy houses
Nästa vecka ska maken och jag åka ned till stugan, då får jag ta med symaskinen och jobba lite på blocken.
Jag behöver två stycken överkast i samma stil så nog har jag lite att sy alltid.
Om jag räknar med 36 block till var och ett av topparna så borde det nog gå bra.
Skapade några fler Dj block under veckan, lite handsömnad och paperpiecing.

Dj block
Jag har också satt igång med att quilta "Babylons hängande trädgårdar" eller jag borde kalla den, det är ett underverk om den blir färdig.
Det är ett sängöverkast som jag berättade om förut som jag syr i drunkyards path block.

Quiltning

1 kommentar:

hemtrevnad marie sa...

Hejsan!! Tack för titten!!
Så smaskiga pajer du bjuder på!!
Himmel vad du är duktig på att sy!!
här är en som varken fungerar ihop med synål eller symaskin!!
Sååå söta hundar , gillar han med mössan bäst!!!
Kram

Your Birthdate: June 13
You're dominant and powerful. You always need to be in charge.
While others respect your competence, you can be a bit of a dictator.
Hard working and serious, you never let yourself down.
You are exact and accurate - and you expect others to be the same way.

Your strength: You always get the job done

Your weakness: You're a perfectionist to a fault

Your power color: Gray

Your power symbol: Checkmark

Your power month: April