tisdag 8 april 2008

Pyssel igen

Under helgen så besökte jag min väninna i kusten. Vi har ofta massor att göra, den här gången drog vi iväg från staden inåt landet till stugan. Där planlade vi ca 8 års handarbete. När verkligheten kom ikapp något så gjordes planen om. Det sängoverkast med frihandsbroderad plattsöm och en massa handvirkad spets, blev till broderier med köpes spets. Jag tror att vi kunde kapa sådär två år av ursprungs tidsplanen. Sedan när planen hade lagts upp så tog vi tid till oss att sy på Tilda änglar.

Tilda skapande

Så här gullig kan min hund vara när han är på besök i stan. Appropå hund har ni gjort hundtestet.
Jag blev
Bullmastiff, det är en muskulös och kraftig hund, stark utan att verka klumpig. Den skäller sällan och har inte så starka jaktinstinkter. Bullmastiffen kanske ser lite ruff ut, men det är inte en hund som är trolig att bita människor. Tvärtom så är bullmastiffen en fantastisk sällskapshund. Bullmastiffen har aldrig blivit använd i flock utan har alltid arbetat ensam. Detta gör att den har utvecklat en hög grad av självständighet. Denna självständighet gör att bullmastiffen har en stark självtillit och är väldigt trygg i sig själv. Bullmastiffen har ett mycket kärleksfullt lynne samtidigt som den är psykisk stark. I en familjesituation anpassar den sig lätt till familjens rytm. Den är inte så beroende av fasta rutiner. Bullmastiffen är glad och utåtvänd mot vuxna och barn och är en lugn och behärskad familjemedlem.
Brage i klubbfors
Okej, lite butter kanske jag är, men min matte tog med mig till vetrinären och där fick jag några stora piller som jag ska äta flera gånger om dagen. Dom påstår att jag har problem med pinkeriet. Vadå jag är väl en riktig hanhund elller, pinka här eller där är otroligt viktigt för en riktig kille.
Tildas vänner4
Så här söta är Tildas vänner hos oss.

1 kommentar:

Unknown sa...

Tack själv. Det var roligt att ni tittade förbi.
Kisse hälsar tillbaka att det var skönt när ni gick *skratt* Hon tassade försiktigt ner från sina domäner i sovrummet och snusade misstänksamt omkring för att verkligen försäkra sig om att ni hade gått.

Så fina Tildadockorna blev! Jag hoppas jag ska få lite ro till att pyssla. När (om) allt har lagt sig...

Ha det gott.
Kram Vero

Your Birthdate: June 13
You're dominant and powerful. You always need to be in charge.
While others respect your competence, you can be a bit of a dictator.
Hard working and serious, you never let yourself down.
You are exact and accurate - and you expect others to be the same way.

Your strength: You always get the job done

Your weakness: You're a perfectionist to a fault

Your power color: Gray

Your power symbol: Checkmark

Your power month: April