fredag 2 maj 2008

1:a Maj

Då fyller min mormor år, nu firade hon 85 årsdag. Hipp hipp hurra!! Mormor är en pigg donna som styr och ställer med hela familjen. Men utan henne skulle sammanhållningen inom vår familj se annorlunda ut. Hon är inte sen att komendera ihop alla för en stormiddag, eller bara lite "kaffe" som hon kallar det.

"Kaffet" den här gången var på mitt och min dotters ansvar. Tårta skulle det vara, stora också, helst av smörgås karraktär. De som kan köpas på affär och kondis är på tok för små enligt mormor.
Jaha ja, stök och bök i två dagar med majonäs och grädde upp till armbågarna, men resultatet blev trevligt tycker jag.


Låt er väl smaka!

2 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Trevligt var bara förnamnet!
Så sugen jag blev ser ljuvligt gott ut. Hoppas mormor blev nöjd.
Grattis till henne i efterskott!

Kram Maud

Gudveig HN sa...

Så lekkert! Blir sulten av å SE på! Gratulerer med mormor...

Your Birthdate: June 13
You're dominant and powerful. You always need to be in charge.
While others respect your competence, you can be a bit of a dictator.
Hard working and serious, you never let yourself down.
You are exact and accurate - and you expect others to be the same way.

Your strength: You always get the job done

Your weakness: You're a perfectionist to a fault

Your power color: Gray

Your power symbol: Checkmark

Your power month: April