fredag 27 juni 2008

Regn pyssel

Makens pappa fyller år och "Tussa" har gjort ett fint kort till farfar.


Eftersom regnet har härjat fullt ut i våra trakter så har ingens humör varit speciellt i topp. Jag har pysslat fram några små saker i alla fall.


Grytlappar, grytlappar.


De här långa grytlapparna har fått ett nytt användningsområde, med en sån här grytlapp blir det svårt att bränna sig på magen. Det var i alla fall makens kommentar till de meterlånga skapelserna.


Mönstret till kudden har jag skapat själv i programmet EQ5, jag tyckte att det blev ett sådant spännande mönster så att jag fick lusten till att sy några block.
Det som behöver göras nu är att finslipa lite på tekniken så att mönstret stämmer exakt från början.





3 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Så fin lappteknik du syr! Kan man konstruera på datorn också. Måntro om det vore något för mina elever - i 5:an syr de enkla lappkuddar.

Kram Maud

Marita sa...

Så snygga grejor du tillverkar (som vanligt) men snälla - låt leoparden smita ut bakvägen...Du vet ju att jag är allergisk:-)
Kudden är underbar - hur snygg som helst! Kram på dej!
Marita
PS. Har ett litet paket till dej ...

Gita sa...

Kudden som du sytt är superläcker! Skulle vara kul att testa det mönstret.

Your Birthdate: June 13
You're dominant and powerful. You always need to be in charge.
While others respect your competence, you can be a bit of a dictator.
Hard working and serious, you never let yourself down.
You are exact and accurate - and you expect others to be the same way.

Your strength: You always get the job done

Your weakness: You're a perfectionist to a fault

Your power color: Gray

Your power symbol: Checkmark

Your power month: April