onsdag 2 juli 2008

Mysan blir 20

Den här dagen för 20 år sedan så brakade åskan runt omkring när vi körde de 8 milen till BB, värmen hade kommit, 32 grader varmt.
Temperaturen kan vara flexibel, ta bara januaridagen när sonen föddes, då visade kvicksilvret på -32 grader. Bilen ville inte starta och vi lejde in starthjälp.
Räknar man på kvicksilver skalan så kan alla räkna ut att vi har 64 graders skillnad mellan barnen, visst kan en annan tåla mycket.
Tidigare i helgen annonserade min tuva lisa att den 2:a juli kommer solen och värmen, ja det är dags för födelsedag det skulle jag bara veta..
Snart har min lilla flicka glidit över från tonåring till 20 åring. Tiden har bara sprungit iväg igen. Jag ska snart vispa ihop en tårta och sjunga ja må hon leva högt och ljudligt, hon gillar det inte garanterat.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Meeen tack vännen! Så du samlar på sommarbarn? Hm, jag sällar mig mer än gärna till flocken då jag är i gott sällskap :)

Gissa om jag blev firad igår. Hur mycket som helst. *glad* Det blev en riktigt lat och härlig dag i solen.

Ha det gott, vi ses väl snart hoppas jag.
Kram Vero

Marita sa...

Hur kunde jag missa?!?! Kompensation följer. Vad snuskigt med trollen! Jag har tänkt på dom hela veckan och funderat om jag inte har något mönster kvar! Håller på med lite hemligt pyssel...
Kramar till er alla!
Marita

Your Birthdate: June 13
You're dominant and powerful. You always need to be in charge.
While others respect your competence, you can be a bit of a dictator.
Hard working and serious, you never let yourself down.
You are exact and accurate - and you expect others to be the same way.

Your strength: You always get the job done

Your weakness: You're a perfectionist to a fault

Your power color: Gray

Your power symbol: Checkmark

Your power month: April