fredag 11 juli 2008

Sommar får jag lov, eller har myggen tagit över?

Trots att sommaren ska ha anlänt så kan vi med bestämdhet säga att den här är sämre än på länge.
Kallt och regnigt.
Kalla blöta dagar ger mygg och knott i massor, de samlar sig i allt stillastående vatten, som i hundens vattenskål och i div byttor.


I dessa kärl stört dyker den blodfyllda vampyren som en kamizake och dränker sig själv efter att ha släppt lös sina ägg. Ur de här till syns oskyldiga vattensamlingarna stiger sedan en ny armada blodsugare, så det är bara att vakta noga och torrlägga allt med vatten i .
Dessa blodsugare kan endast motas bort med diverse dofter.
Jag och en blandad kompott av familjen var till kusten för en shoppingrunda i onsdags. Där kunde jag finna flera olika sorter av myggsmorsel på hyllorna, jippie. För ska familjen iväg till stugan och myggdj....arna så behöve vi tonvis med motmedel.


De här är den innestående mängden myggmedel som finns i mitt städskåp hemma, resten gömmer jag i växthuset och i fiskeväskan.


Avkoppling?


Jag lyckades ochså med konsten att handla tyger till min hammock, som om den blir använd i sommar!

Hemtex hade halva priset på sommardukar, och dessa tyger passar perfekt till min hammock. Det ska bli kuddar och dynor, sedan till nästa år så ska hammocken få en snygg quilt med dessa tyger som bas.


LAVENDEL FLICKOR


Dessa töser har lekt med mig i veckan, det är nästan som att vara åtta år igen och sy på mammas symaskin. Jag bara älskar det, tänk att fritt få fantisera ihop modeller och kläder till mina tjejer.

Jag norpar tyger lite här och där, klipper siden från min bröllopps klänning (spill) rotar för att se om någon gardin kan passa. Har gått igenom mormors fina lakan för att hitta spetsar och brodyr. Jag har ideer till flera kamrater till

Lavendula

och hennes syster Lila.

Lavendula har förresten flyttat hem till Marita med bloggen La Dolche vita.

Jag och Marita knåpade på en mode tidning när vi var små barn. Ni vet en sån som Burda med mönsterbilagor och nya snitt. Men våra modeller var till våra leksaks troll. Ibland kan vi falla tillbaks på mini plan och planera diverse projekt. Just nu har vi flera ting på gång, men dessa får jag återkomma till.

Your Birthdate: June 13
You're dominant and powerful. You always need to be in charge.
While others respect your competence, you can be a bit of a dictator.
Hard working and serious, you never let yourself down.
You are exact and accurate - and you expect others to be the same way.

Your strength: You always get the job done

Your weakness: You're a perfectionist to a fault

Your power color: Gray

Your power symbol: Checkmark

Your power month: April