måndag 22 mars 2010

Helgens storfiske

Ja då var det dags att klä på sig skoterkläderna för helgens äventyr. Pimpelfiske i Nisses. Nisse har jag hört var en bamsestor "Nuffe" som gärna tog sig en promenad till just den här sjön. Jag träffade inte honom själv, men Brage kände visst den stora bamsen. Jag tror att Brage trodde att han var en Björn, men det är ju jag som är nallen i familjen, eller..

Här får min kompis Rickard hänga med på en skotertur. Han tror att han är tuff bara för att han får gasa. Men alla vet ju att det är jag som styr .


Farmor Runa har alltid en röding i rockärmen. Tror om jag kan fånga den åt henne.
Brage har fått glasögon, jag förstår inte riktigt varför men jag tror att hans ögon ramlar ut annars. Som dom höll på att göra tidigare i vinter, han fick besöka djurdoktorn flera gånger i alla fall. Han är ganska tuff ändå.

Matte tycker att det är skönt för mig att byta overall hela tiden, hon har pippi på det.
Nåja, det är ganska skönt att vila ut i Faffas koja när man är blöt och trött efter ett lyckat fiske.





Inga kommentarer:

Your Birthdate: June 13
You're dominant and powerful. You always need to be in charge.
While others respect your competence, you can be a bit of a dictator.
Hard working and serious, you never let yourself down.
You are exact and accurate - and you expect others to be the same way.

Your strength: You always get the job done

Your weakness: You're a perfectionist to a fault

Your power color: Gray

Your power symbol: Checkmark

Your power month: April