måndag 17 januari 2011

Änglar, änglar

En God Natt ängel
ovanför sängen bäddar för en lugn natt.
En nysydd liten ängel, för någon speciell.


Min passion för dockor går långt tillbaka i tiden, min mamma suckar alltid när hon ser mina sötnosar. Jag och min syster började i tidig ålder sisådär 6-7 år, att designa nya dockor och kläder till dessa. Mamma köpte en ny och fin Husqvarna 2000, vit var den, hon sydde hela familjens kläder på den. Den hade massor med olika mönstersömmar, och en riktigt rejäl och stadig maskin var det. Jag och syrran låste ofta in oss på vår rum, med mammas nya fina symaskin. Där skräddade vi och sömmade så ofta vi kunde. Till mammas förfäran försvann det nog en massa uderliga textilier i hemmet, vi behövde mera tyg, faktiskt. Det problemet har jag nog avhjälpt på egen hand numera. För här kan man minsann isolera om hela huset och det vi har på gården med alla tygbuntarna som man bara måste äga. Visserligen har jag börja fatta att vissa tyger kan göra någon annan lycklig också, så nu säljer jag lite tyger på Tradera.
Min helt vita "TANDFE"
till något barnrum där det lilla barnet tappar sina mjölktänder.
Lägg tanden i väskan och byt ut till en glänsande slant för barnet att bli glad över.


Inga kommentarer:

Your Birthdate: June 13
You're dominant and powerful. You always need to be in charge.
While others respect your competence, you can be a bit of a dictator.
Hard working and serious, you never let yourself down.
You are exact and accurate - and you expect others to be the same way.

Your strength: You always get the job done

Your weakness: You're a perfectionist to a fault

Your power color: Gray

Your power symbol: Checkmark

Your power month: April